کسب درآمد جدید فدراسیون فوتبال / جریمه لیزر انداختن تماشاگران نجومی شد !

تپش3-کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، باشگاه تراکتور را به‌دلیل لیزر انداختن تماشاگرانش روی صورت بازیکنان سپاهان، با جریمه بسیار سنگینی روبه‌رو کرده است؛ 200میلیون تومان!

کسب درآمد جدید فدراسیون فوتبال / جریمه لیزر انداختن تماشاگران نجومی شد !
به گزارش تپش 3:

این سوال مطرح است که آیا درنظر گرفتن این جریمه مالی قابل توجه برای باشگاه، بازدارندگی لازم برای تماشاگران را در پی خواهد داشت؟ چرا میزان جرایم انضباطی در فوتبال ایران ناگهان تا این اندازه سیر صعودی گرفته‌اند؟ این احکام بیشتر برای درآمدزایی فدراسیون فوتبال مفید هستند یا واقعا می‌توانند مشکلات ورزشگاه‌ها در این فوتبال را اصلاح کنند؟ آیا اصلا باشگاه مسئول ورود تماشاگران به ورزشگاه است که چنین حکم سنگینی برایش درنظر می‌گیرند؟

جریمه، 20 برابر شد؟

مرداد‌ماه 1398 کمیته انضباطی فهرستی از جرایم مالی لیگ برتر را منتشر کرد که در آن جریمه استفاده از لیزر در جریان دیدارهای لیگ 10میلیون تومان بود. همان روزها هم حکمی 10میلیون تومانی علیه یکی از باشگاه‌های لیگ برتری صادر شد. حالا اما این رقم ظرف 4سال 20برابر شده است! افزایش چشمگیر جرایم انضباطی در فوتبال ایران، نسبتی با منطق ندارد. چطور ممکن است باشگاه به‌عنوان تنها مقصر این ماجرا معرفی شود و فدراسیون هم از این راه درآمد کسب کند؟ با توجه به استفاده از لیزر در حداقل 4مسابقه دیگر در این فصل، فدراسیون از این راه حدود یک میلیارد تومان درآمد خواهد داشت!

 

کمیته انضباطی زیر حرفش زد

26فروردین همین امسال، کمیته انضباطی رسما اعلام کرد که درصورت استفاده گسترده از لیزر در جریان دیدارهای لیگ برتر، تیم میزبان یک جلسه از همراهی تماشاگرانش محروم می‌شود. حالا اما در حکم تعیین‌شده برای تراکتور چنین چیزی دیده نمی‌شود. کمیته انضباطی حرف خودش را پس گرفته و همه‌‌چیز را با جرایم مالی سروسامان داده است. آیا این روند کمکی به بهبود جو ورزشگاه‌ها خواهد کرد؟

صورت مسئله پاک می‌شود

به‌نظر می‌رسد کمیته انضباطی تنها در حال پاک کردن صورت مسئله است. چرا که اساسا چنین حکمی نمی‌تواند جلوی تکرار شدن این اتفاق را بگیرد. آیا به لحاظ زیرساختی امکان جلوگیری از ورود لیزر به ورزشگاه وجود دارد؟ همین چند روز قبل در بازی آرسنال و چلسی، یک هوادار از لیزر استفاده کرد و بلافاصله هم شناسایی شد. آن هوادار در نهایت دستگیر شد و آرسنال با جریمه‌ای روبه‌رو نشد. ایمن‌سازی گیت‌ها و نصب دوربین در همه جای استادیوم، جلوی چنین مواردی را می‌گیرد. در فوتبال ایران اما هنوز تصور می‌شود که جریمه مالی، کارساز خواهد بود و مانع از تکرار این اتفاق‌ها خواهد شد.

وب گردی

نظر شما

آخرین مطالب