تعطیلی شنبه‌ها منع شرعی و قانونی ندارد!

تپش3- به گفته نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تغییر تعطیلی از پنجشنبه به شنبه، هیچ منع شرعی و قانونی ندارد.

تعطیلی شنبه‌ها منع شرعی و قانونی ندارد!
به گزارش تپش 3:

به گزارش تپش3، به گفته نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تغییر تعطیلی از پنجشنبه به شنبه، هیچ منع شرعی و قانونی ندارد.

به اعتقاد محسن پیرهادی نماینده مردم تهران، لازم است شجاعت تصمیم‌گیری در جایگزین کردن تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه را پیدا کنیم.

مهم‌ترین بخش‌های صحبت‌های پیرهادی را در ادامه می‌خوانید:

 چهار روز هفته را به‌واسطه تعطیلی متفاوت با سایر کشورها از دست می‌دهیم. یک روز تعطیل که جمعه باشد به‌واسطه مسائل دینی، اجتناب‌ناپذیر و صحیح است اما تغییر تعطیلی از پنجشنبه به شنبه، هیچ منع شرعی و قانونی ندارد و صرفاً نیاز به یک عزم و اصلاح دارد.

 برای حل مشکلات بزرگ باید تصمیمات بزرگ بگیریم چرا که حل مشکلات بزرگ اقتصادی با شعارزدگی حل نمی‌شود. تصمیمات باید به‌روز، مهم و دقیق گرفته شوند.

برای کاستن از هزینه افزایش تعطیلات رسمی کشور، سامان‌دهی و نظام‌مند کردن تعطیلات را حتی‌المقدور برحسب الگوی مبادلات و مراودات بین‌المللی، منطقه‌ای و کشورهای حوزه خلیج فارس، پیش‌برده و یکسان‌سازی کنیم.

 دولت بر تعطیلی سراسری پنج‌شنبه‌ها- به دلیل نیمه تعطیل بودن قاطبه ادارات دولتی در این روز - در کنار تعطیلی روز جمعه سبب بروز نگرانی‌هایی در میان فعالان اقتصادی شده است چرا که منجر به افزایش شمار روزهای مسکوت در تعاملات و مراودات بین‌المللی و منطقه‌ای از سه روز به چهار روز می‌شود.

 ۱۵ سال پیش عمده کشورهای اسلامی و کشورهای حوزه خلیج فارس برای جبران این زیان اقتصادی و علمی و بهره‌مندی بیشتر از تعاملات بین‌المللی، در اقدامی واحد و مشترک، روزهای تعطیلات پایان هفته خود را از «پنج‌شنبه و جمعه» به «جمعه و شنبه» تغییر دادند، تا با تعاملات و مراودات بین‌المللی و منطقه‌ای هماهنگ شوند.

آزمون و خطا در سیاستگذاری‌ها و چشم‌بستن بر الگوهای تثبیت شده و کارآمد منطقه‌ای و بین‌المللی بیشتر از اینکه منجر به توسعه عدالت و رفع نواقص شود، به ابهام و سردرگمی جامعه می‌انجامد. پیشنهاد تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه مطالبه به حق فعالان اقتصادی و جامعه دانشگاهی کشور است که سبب انتفاع اقتصادی همگانی خواهد شد.

وب گردی

نظر شما

آخرین مطالب