تصمیم بزرگ اتحادیه جهانی کشتی درباره داوران زن

کمیسیون داوران اتحادیه جهانی کشتی تصمیم بزرگی در خصوص داوران بین‌المللی زن اتخاذ کرده است.

تصمیم بزرگ اتحادیه جهانی کشتی درباره داوران زن
به گزارش تپش 3:

اتحادیه جهانی کشتی در راستای برنامه برابری جنسیتی در کشتی و توسعه این رشته در سراسر جهان، طی سال‌های اخیر از چندین داور زن در سطوح بالا استفاده کرده و در جریان برگزاری مسابقات جهانی 2021 و 2022 شاهد قضاوت تعدادی از آنها در مبارزه‌های مهم بودیم.

اتحادیه جهانی و به طور خاص کمیسیون داوران که ریاست آن را دکتر آنتونیو برعهده دارد، اکنون تصمیم بزرگی را در خصوص بازی‌های المپیک 2024 پاریس اتخاذ کرده و در پی عملی کردن آن است.

اکنون اتحادیه جهانی 112 داور S1 دارد که سهم ایران در بین آنها 4 داور المپیکی است و از این جمع 101 داور مرد و 11 نفر زن هستند.

در جمع 13 مدرس اتحادیه جهانی که اعضای کمیسیون داوران UWW را تشکیل می‌دهند و 6 عضو آن اجرایی هستند، یک مدرس زن نیز فعال است. روسیه تنها کشوری است که مدرس زن در سراسر جهان دارد. خانم نونا با بالاترین درجه داوری، عضو کمیسیون داوران اتحادیه جهانی است.

در آخرین جلسات کمیسیون داوران اتحادیه جهانی، رئیس این کمیسیون اعلام کرده که به دنبال افزایش داوران زن قضاوت‌کننده در بازی‌های المپیک است و طبق برنامه آنها، بین 10 تا 20 داور زن در بازی‌های المپیک 2024 قضاوت خواهند کرد.

باید دید این تصمیم به معنای افزایش قابل توجه داوران S1 زن در سال 2023 است و یا اینکه از این جمع همه نفرات برای المپیک گزینش خواهند شد.

موضوع دیگر اینکه آیا افزایش قابل توجه داوران زن در المپیک، به معنای فرصت کمتر داوران مرد برای گرفتن سهمیه حضور در المپیک است و یا اینکه تعداد داوران قضاوت کننده افزایش پیدا خواهد کرد.

در آخرین المپیکی که به انجام رسید، به دلیل برگزاری آن در شرایط کرونا، حداقل داور به ژاپن دعوت شدند که حدوداً 40 نفر بودند، اما در المپیک‌های دیگر در حدود 60 تا 70 داور برای این رقابت‌ها گزینش می‎شدند.

انتهای پیام/

 

وب گردی

نظر شما

آخرین مطالب