اختصاصی/ چوک: رادو خوب بود اما برانکو تمام وقتش را روی بیرانوند گذاشت/ هواداران، پرسپولیس را بیشتر از خانواده خود دوست دارند

مربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس در مورد مسائل مختلف این تیم صحبت‌هایی را انجام داد.

اختصاصی/ چوک: رادو خوب بود اما برانکو تمام وقتش را روی بیرانوند گذاشت/ هواداران، پرسپولیس را بیشتر از خانواده خود دوست دارند
به گزارش تپش 3:

سرتن چوک مربی سابق پرسپولیس و دستیار برانکو ایوانکوویچ در گفت‌وگویی اختصاصی با تپش سه در مورد مسائل مختلف پرسپولیس و فوتبال ایران صحبت کرد که متن کامل این گفت‌وگو را در زیر می‌خوانید:

*اقای چوک راجب حضور خود از ابتدای کار در پرسپولیس صحبت بکنید، چالش های داخل ایران و جام های کسب شده با پرسپولیس.

پس از اتمام دوران مربیگری خود در کرواسی، از نوجوانان تا تیم های بزرگسال در کرواسی و با فعالیت در تیم‌های ملی کار خودمو ادامه دادم، تا وقتی برانکو به من پیشنهاد دستیاری در پرسپولیس را به عنوان بخشی از چالش های جدید در دوران مربیگری داد و متوجه شدم برانکو به تفکر من ایمان دارد و من پیشنهاد او را پذیرفتم.  بعد از 10 سال عدم قهرمانی، همچنین قهرمانی در لیگ را گرفتیم و یک سوپرجام گرفتیم و در نیمه نهایی و فینال AFC قرار گرفتیم. فکر می کنم این جام‌ها برای دو فصل کافی است. _و

*اخبار مربوط به پرسپولیس را با اینکه مدتی است از ایران دور هستید دنبال می‌کنید؟

البته اخبار ایران و پرسپولیس را از طریق دوستان ایرانی و البته اینستاگرام را چک می کنم.

*رابطه شما با برانکو ایوانکوویچ چگونه بود؟

وقتی برانکو از من خواست دستیار او شوم و این یعنی که دانش من را پذیرفته و می‌داند که می توانم به پیشرفت تیم بزرگمان کمک بکنم. من 2 فصل دستیار او بودم و در فصل اول کار اصلی من آنالیز حریفان بود و کار کردن با مدافعان، در فصل دوم آنالیز را ادامه می‌دادم اما او اصرار داشت که در تمرینات برای مهاجمان و هافبک‌های تهاجمی خود برنامه‌های فردی داشته باشیم.

*از بین بازیکنان خارجی و داخلی آن موقع کدام بازیکن تاپ تری بود؟ 

رادوشویچ دروازه‌بان فوق العاده‌ای بود. من او را از تیم‌های ملی جوانان کرواسی می‌شناسم و یک بازیکن بسیار حرفه‌ای است. اما برانکو ایوانکوویچ تمام وقت خود را روی بیرانوند قرارداد تا همیشه تمرکز داشته باشد و بهترین دروازه‌بان آسیا شود.

*نظر شما در مورد هواداران پرسپولیس و مردم ایران چیست؟

من تقریبا 2 سال در ایران بودم و برداشت های من در یک کلمه است هواداران عاشق هوادارانی که برای باشگاه زندگی می کنند و در برخی لحظات فکر می کنید که آنها باشگاه را بیشتر از خانواده دوست دارند، اما در خیابان مردم عادی دارید که عاشق فوتبال هم هستند. هواداران پرسپولیس یا استقلال بسیار گرم و همیشه دوست داشتنی هستند و می خواهند به شما کمک کنند. همسرم نزدیک به 3 ماه پیش من در ایران بود و مردم به ما مراجعه می‌کردند و با ما صحبت می کردند، در پارکی که نزدیک آپارتمان‌مان بود زن‌های ایرانی به او زنگ می زنند تا با آنها بنشینیم و چای یا قهوه بنوشیم. من هم با دوستان ایرانی ام قرار می‌گذاشتم و با آنها وقت می‌‌گذراندم.

*یک خاطره ای که برای شما خیلی جذاب هست و شما را به یاد ایران و پرسپولیس می اندازد و تعریف نکردید را برای ما شرح بدید.

لحظه‌های زیادی دارم که هر از گاهی به یاد می آورم. به طور کلی آنها بسیار بامزه هستند و لبخند بر لبانم می‌آورند.  در هنگام خرید مواد غذایی اتفاق افتاد که من با همسرم در هایپر استار بودیم من داشتم چرخ را هل می‌دادم و جلوی بخش ادویه‌ها ایستادیم و از یک مرد می‌پرسیدم ادویه کورکوما (زرد چوبه) کجاست. او به او نگاه می‌کند به حالت تعجب و با انگلیسی تقریباً می‌خواهد چیزی بگوید که در آن لحظه بلافاصله همسر حسودش می ایستد و به همسرم می گوید احمق! ولی بعد آن همسر ایشان معذرت خواهی کرد و تا آخر راهنمای ما بود و بعد از خرید زرد چوبه و دیگر خریدها وقتی داشتیم هایپر استار را ترک می‌کردیم، متوجه شدیم آنها طرفدار پرسپولیس هستند و نشستیم دورهم چای خوردیم و بعد از کمی گفت و گو آنجا را ترک کردیم.

*شما دربی را در ایران تجربه کردید با رقیب سنتی پرسپولیس یعنی استقلال نظر شما در مورد استقلال و دربی‌هایی که حضور داشتید چیست؟

جالب ترین چیز این است که همه هواداران قرمز و آبی دو روز قبل از دربی می‌آیند و با هم در چادرهای مقابل ورزشگاه آزادی می‌خوابند و با هم زندگی می‌کنند. این در اروپا غیرممکن است. در دوره من 1 برد 2 تساوی و یک باخت دربی را تجربه کردیم. می‌دانم که آن مسابقه چیزی فراتر از بازی مانند یک فینال است. در کل استقلال پرطرفدارترین باشگاه بعد از پرسپولیس در ایران است.

گفت‌وگو از امیرحسین چراغی

انتهای پیام/

وب گردی

نظر شما

آخرین مطالب