فاضلی : نمیتوان در پاورلیفتینگ راه 100 ساله را یک شبه طی کرد / با عشق دست به وزنه می شوم

پاورلیفتینگ کار باتجربه ایران از عشق و علاقه خود به این رشته گفت و توصیه های مهمی به جوانان داشت.

فاضلی : نمیتوان در پاورلیفتینگ راه 100 ساله را یک شبه طی کرد / با عشق دست به وزنه می شوم
به گزارش تپش 3:

سعید فاضلی متولد 1361 است و سابقه حضور در تیم ملی نونهالان کشتی، قایقرانی و پاورلیفتینگ را دارد و سالهاست در رشته پاورلیفتینگ وزنه میزند و مربیگری می کند.

فاضلی در گفت و گو با تپش 3 در خصوص سابقه حضور در پاورلیفتینگ اظهار داشت: سال 1379 در رده سنی جوانان استان تهران اولین مسابقات پاورلیفتینگ را تجربه کردم و هنوز هم پایبند به رشته مورد علاقه خود هستم و با عشق دست به وزنه می شوم.10 دوره قهرمانی کشور دارم و قهرمانی آسیا را هم در کارنامه دارم و در چند سبک مختلف که به صورت آزاد شرکت کردم هم به قهرمانی جهان دست یافته ام.

وی افزود: هنوز هم دست به وزنه هستم اما دو سال قبل سرمربی ملی حفاری اهواز بودم که در لیگ اول شدیم و در باشگاه های جهان هم به مقام قهرمانی دست یافتیم و از این بابت بسیار خوشحال هستم. البته قرار بود امسال در 40 سالگی خودم مسابقه دهم که به علت مصدومیت متاسفانه این امر میسر نشد.

پاورلیفتینگ کار باتجربه ایران در واکنش به این که تفاوت ورزشکار بودن با مربیگری در چیست ، گفت: ورزشکار که باشی باید فکر خودت باشی اما وقتی لباس مربیگری بر تن میکنی باید روی هر 8 ورزشکار تمرکز کنی و رقابت همه شاگردانت مهم است . شاید در یک وزن 2 شاگرد داشته باشی که باید بتوانی میدریت کنی و در مجموع بار مربیگری سنگین‌تر است.

وی درباره عجله جوانان برای رسیدن به بدن ایده آل و زدن وزنه های سنگین در پاورلیفتینگ اظهار کرد: جوانترها نباید بدون هماهنگی با مربیان رسمی و کارکشته وارد این رشته شوند چون فقط یک مربی باتجربه و دلسور می تواند به آنها کمک کند. پاورلیفتیگ طوری است که باید ژن بدن ورزشکار به ورزش قدرتی بخورد و یک جوان باید جوهر مایه کار را داشته باشد.

فاضلی در پایان خاطرنشان کرد: جوانها نباید داروهای قوی را بدون مشورت بزنند که عوارض داشته باشد . باید کسی که سردی و گرمی کار را چشیده و فشار وزنه را تحمل کرده پای کار بیاید و به جوانان کمک کند. در پاورلیفتینگ نمی شود راه 100 ساله را یک شبه رفت و باید پله پله مسیر پیشرفت را طی کرد.

 

وب گردی

نظر شما

آخرین مطالب