IOC: دولت‌ها نباید تصمیم بگیرند چه کسی می‌تواند در المپیک شرکت کند

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) پاسخ مخالفان حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در المپیک ۲۰۲۴ را داد.

IOC: دولت‌ها نباید تصمیم بگیرند چه کسی می‌تواند در المپیک شرکت کند
به گزارش تپش 3:

کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) درباره واکنش منفی تعدادی از کشورها به پیشنهاد بازگشت ورزشکاران روسیه و بلاروس به مسابقات جهانی در وضعیت بی‌طرف صحبت کرد.

وزرای ورزش 35 کشور در یک نشست عمومی در انگلیس تصمیم گرفتند هر کاری که ممکن است برای جلوگیری از حضور روسیه و بلاروس در بازی‌های المپیک 2024 انجام دهند.

IOC اعلام کرد: اظهاراتی مبنی بر ابراز نگرانی به ویژه از سوی کشورهای بالتیک و برخی دیگر وجود داشت. متأسفانه به مسائل حقوق بشری توجهی نکردند. اینجا جوابی نداریم با این حال، ما باید آنها را جدی بگیریم. به هر حال، دولت‌ها نباید تصمیم بگیرند که چه کسی می‌تواند در رویدادهای ورزشی شرکت کند، زیرا این پایان رویدادهای ورزشی بین‌المللی، مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های المپیک آن‌گونه که ما می‌شناسیم، خواهد بود. ما همه این‌ها را در نظر می گیریم و به دنبال راه‌حلی هستیم که در راستای رسالت ورزش یعنی اتحاد باشد و نه ترویج بیشتر رویارویی یا تشدید تنش.

کمیته بین‌المللی المپیک خاطرنشان کرد: تاریخ نشان خواهد داد که چه کسی کار بیشتری برای جهان انجام می‌دهد.کسانی که سعی می‌کنند ارتباط خود را حفظ کنند یا کسانی که می‌خواهند تفرقه بیندازند. IOC و جنبش المپیک در گذشته این را با موفقیت زیادی نشان داده‌ است. ما فقط می‌توانیم چند نمونه اخیر را به خاطر بیاوریم؛ آنچه در موقعیت‌های کره شمالی و جنوبی، فلسطین، همچنین کوزوو و بسیاری از کشورهای دیگر انجام دادیم.

انتهای پیام/

 

وب گردی

نظر شما

آخرین مطالب