بجای نفرین جاده، گام بردار

گزارش زنده، اکوادور ۰ - سنگال ۰

برنده دوئل اکوادور و سنگال برای رقابت‌های حذفی برنامه‌ریزی می‌کند و بازنده، مشغول به بستن چمدان‌ها برای پرواز بازگشت به خانه می‌شود.

گزارش زنده، اکوادور ۰ - سنگال ۰
به گزارش تپش 3:

روی چمن ورزشگاه خلیفه ۲۲ مرد سرنوشت رویای دو ملت را تعیین می‌کنند. در یک سمت زمین مردانی از آمریکای جنوبی به صف می‌شوند و نگاهشان به نگاه جنگجویانی از سنگال گره می‌خورد. اکوادوری‌ها در اولین تقابل با کشوری از قاره سیاه در جام‌جهانی، ماموریتی بس دشوار خواهند داشت. البته آنها با اطمینان خاطر بیشتری پا به زمین می‌گذارند زیرا یک تساوی هم در بازی امروز، آنها را برای دومین بار در تاریخ، به مرحله حذفی جام‌جهانی می‌رساند. نکته جالب اینکه در این صورت آنها برای اولین بار بدون شکست از گروهشان صعود خواهند کرد. درخشان‌ترین ستاره اکوادور ادر والنسیا در پیروزی مقابل قطر به دلیل مصدومیت از زمین مسابقه به بیرون رفت و باید دید در آماده‌ترین فرم خود برای این دیدار قرار دارد یا خیر؟ والنسیا با ۹ ضربه به سمت دروازه حریفان توانسته ۶ گل آخر تیمش را در جام‌جهانی به ثمر برساند. پیش از او اوزه بیو، پائولو روسی و اولگ سالنکو به این افتخار نائل شدند. او با گلزنی در بازی امروز به تنهایی صاحب رکورد ۷ گل خواهد شد.

نماینده آفریقا هم کافیست روی پنجه پاهایش بلند شود و صعود را در دسترس ببیند. پیروزی مقابل اکوادور علاوه بر تضمین دومین صعود تاریخ شیرهای ترانگا، رکورد دو پیروزی متوالی در جام‌جهانی را هم به نام آنها می‌زند. سنگال در دیدار اول مقابل هلند دوبار دروازه‌اش باز شد اما آنها نمایش قابل قبولی داشتند و تا دقیقه ۸۴ بازی با تساوی بدون گل دنبال می‌شد. در تقابل با میزبان جام در بازی دوم سنگال به خواسته‌هایش رسید و سه بار دروازه قطر را باز کرد. آنها با ۵۵ درصد برای دومین بار در تاریخ جام از حریف مالکیت توپ بیشتری داشتند و با رد و بدل کردن ۴۳۲ پاس، ۱۲۵ بار از آخرین رکورد خود در جام بیشتر یکدیگر را پیدا کردند. فوق ستاره سنگالی سادیو مانه در جام حضور ندارد اما هم تیمی‌ها به خوبی از به دوش کشیدن وظایف او برآمدند. به نظر این جام برای شاگردان آلیو سیسه و ملت سنگال متفاوت خواهد بود. آنها امروز فرصت تعیین سرنوشت را در دنیای فوتبال دارند شبیه به ضرب‌المثل سنگالی باید به جای نفرین جاده گام بردارند.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر - گروه A
ورزشگاه: بین المللی خلیفه (دوحه) - ساعت ۱۸:۳۰ - تماشاگر:
داور: کلمنت تورپین (السالوادور)/ کمک‌ها: نیکلاس دانوس و سیریل گرینگور (فرانسه)/ داور چهارم:  ایستوان کواچ (رومانی)/ داور ویدیویی:  جروم بریزارد (فرانسه)


تیم ملی اکوادور
هرنان گالیندز، آیرتون پرسیادو، فلیکس تورس، پیرو هینکاپیه، پرویس استوپینیان، آلان فرانکو، کارلوس گروئزو، مویزس کاسیدو، گونزالو پلاتا، انر والنسیا و میشائل استرادا   
سرمربی: گوستاوو آلفارو

تیم ملی سنگال
ادوارد مندی، کالیدو کولیبالی، یوسف سابالی، عبدالله دیالو، اسماعیل جیکوبز، ادریس گانا گویه، پاپه گوئیه، پاته سیس، اسماعیل سار، بولایه دیا و ایلمان اندیایه  
سرمربی: آلیو سیسه

وب گردی

نظر شما

آخرین مطالب