درآمد حیرت‌آور استقلال از فروش ستاره‌ ها / 100 میلیارد پول کجا رفت؟

استقلال از طریق فروش بازیکنانش پول خوبی به جیب زده است.

درآمد حیرت‌آور استقلال از فروش ستاره‌ ها / 100 میلیارد پول کجا رفت؟
به گزارش تپش 3:

پس از یک فصل بازی برای استقلال و قهرمانی با این تیم، امیرحسین حسین‌زاده مسیری را رفتد که پیش از او، مهدی قایدی و اللهیار صیادمنش رفته بودند. لژیونر شدن و این‌بار مقصد بازیکن جوان آبی‌ها شارلروای معروف است. سرنوشت تکراری بسیاری از بازیکنان ایرانی و تکرار یک اتفاق برای استقلال در فصل نقل‌وانتقالات یعنی فروش یک ستاره جوان و کسب درآمد. این کسب درآمد البته شاید باتوجه به قیمت فعلی ستاره‌های لیگ این بار چندان هم برای استقلال سودآور نباشد. استقلالی‌ها در چند فصل اخیر توانستند برخلاف روند همیشگی فوتبال ایران با فروش بازیکنان جوان درآمد بسیار خوبی داشته باشند و در این زمینه از رقیب سنتی و تقریبا تمام تیم‌های لیگ، برتری داشته باشند. 

امیرحسین حسین‌زاده

در ابتدای لیگ بیست و یکم با ۵۰۰ میلیون تومان، سایپا را ترک و راهی استقلال شد. او حالا با پرداخت رقمی حدود 300 هزار دلار به استقلال، این تیم را ترک کرد تا پیراهن شارلروآ را بپوشد و این یعنی سود ۱۵ تا ۱۸ برابری استقلال. بازیکنی که با وجود نشان دادن توانایی‌هایش در سایپا  به دلیل پاره کردن رباط و مصدومیت و همچنین حضور در یک تیم سقوط کرده، جذبش ریسک و قراردادنش در ترکیب اصلی ریسکی بزرگتر محسوب می‌شد.

مهدی قایدی

در ابتدای لیگ هفدهم بود که استقلال گوی سبقت را از پرسپولیس ربود و این بار، ستاره بوشهر پیراهن آبی به تن کرد. قرارداد مالی سال آخر قایدی با استقلال ۸۵۰ ملیون تومان بود که بعد از غیبت‌های مکرر او در تمرینات به حدود ۲ میلیارد رسید. قایدی فصل قبل با قراردادی ۱.۸ میلیون دلاری راهی امارات شد که می‌شود حدود ۵۰ میلیارد تومان.

 اللهیار صیادمنش

در خرداد ۱۳۹۷ با قراردادی ۵ ساله سایپا را به مقصد استقلال ترک کرد. اللهیار بعد از یک فصل راهی ترکیه شد تا برای فنرباعچه بازی کند. ۲ بار به صورت قرضی راهی استانبول اسپور و زوریا در اوکراین شد تا درنهایت هال سیتی در چمپیونشیپ، مقصد نهایی‌اش شود. از انتقال اول او رقمی حدود ۷۵۰ هزار یورو به صندوق استقلال واریز شد و حالا بعد از قطعی شدن حضورش در هال سیتی، ۹۰۰ هزار یوروی دیگر هم در انتظار استقلال خواهد بود. استقلال چقدر برای صیادمنش هزینه کرد، اهمیت زیادی ندارد چون سود آنها از این انتقال در فوتبال ایران کم‌سابقه و شاید هم بی‌سابقه است.

در کل می‌توان سود تقریبی استقلال از این سه انتقال را حدود ۱۰۰ میلیارد تومان دانست.

حالا سوال اینجاست که چرا استقلال با این پول نتوانست پول استراماچونی را به موقع پرداخت کند و اصلا سرنوست این مبلغ چه شد ؟

 

وب گردی

نظر شما

آخرین مطالب