طعنه آقای‌ گل پرسپولیسی‌ ها به کی‌روش

فرشاد پیوس ستاره گلزن پرسپولیس در دهه ۱۳۶۰ می‌گوید: ما مهاجمان خوبی داریم اما برای ساختن یک علی دایی، مهدی طارمی یا سردار آزمون دیگر باید اتفاقات دیگری در فوتبال پایه بیفتد.

طعنه آقای‌ گل پرسپولیسی‌ ها به کی‌روش
به گزارش تپش 3:

عیسی آل‌کثیر که حساس ترین گل فصل را برای پرسپولیس در دربی زده بود، مقابل گل‌گهر سیرجان نیز ترک عادت نکرد! پرسپولیس صدرنشین لیگ برتر در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی توانست تیم پرمهره گل‌گهر را با نتیجه 2 بر یک شکست داد و به جمع ۴ تیم پایانی این رقابت‌ها صعود کرد.

در همین راستا با فرشاد پیوس تماس گرفتیم که به ما گفت: پرسپولیس نیمه اول بازی با گل‌گهر دو گل به تیم حریف زد و بار خودش را بست. نیمه دوم را من فکر می‌کنم پرسپولیس منطقی تر بازی کرد و فقط می‌خواست تیم حریف را اداره کند ضمن آن که فراموش نکنید نتیجه ۲ بر صفر نتیجه خطرناکی برای همه تیم‌ها و مربیان است. شما وقتی دو بر صفر جلو می‌افتید خیلی خوب است به شرطی که گل سوم را هم بزنید اما خدا نکند گل بخورید و نتیجه ۲ بریک شود. آن گاه همه چیز از لحاظ روحی و روانی به ضرر شما و به سود تیمی خواهد شد که ۲ بر یک عقب افتاده است. با این حال من فکر می‌کنم پرسپولیس هوشمندانه بازی کرد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

وی در خصوص گلزنی عیسی آل‌کثیر خاطرنشان کرد: واقعا خوشحالم که عیسی آل‌کثیر به روزهای خوب خودش بازگشته است. این پسر خیلی رنج و سختی کشیده و به نظر من این عیسی آل‌کثیر انشالله با تداوم همین روند حق اش است به تیم ملی دعوت شود. امیر قلعه‌نویی بچه محل من است و سال‌هاست او را می‌شناسم و می‌دانم با وسواس و دقت خاصی لیگ برتر را برخلاف کارلوس کی روش تماشا و رصد می‌کند. قطعا سرمربی ایرانی تیم ملی بهترین‌ها را دعوت می‌کند و امیدوارم عیسی آل‌کثیر بعد از سال‌ها سختی و زحمت مزد خودش از فوتبال را گرفته و به تیم ملی دعوت شود.

طعنه آقای‌گل پرسپولیسی‌ها به کی‌روش؛ امیر برخلاف او لیگ را تماشا می‌کند!/ حق عیسی این است که به تیم ملی دعوت شود/ برای ساختن یک علی دایی دیگر...

پیشکسوت پرسپولیس به اضافه شدن حمید مطهری به کادرفنی تیم ملی نیز اشاره کرد و افزود: امیر قلعه نویی تصمیم درست و خوبی گرفت. حمید مطهری هم از مربیان با دانش و پرانگیزه فوتبال ایران و از سرمایه‌های مربیگری است که می‌تواند به تیم ملی کمک کند. برای تیم کشورمان آرزوی موفقیت داریم و امیدوارم با سرمربی ایرانی خودش بهترین نتایج را بگیرد. متأسفانه کارلوس کی روش با حضور بد موقع در تیم ملی و نتایجی که به ویژه مقابل انگلیس گرفت و پاسخگو هم نبود لطماتی به تیم ایران زد و امیدوارم آثار آن هر چه زودتر پاک شود. تیم ملی نیاز به خون تازه، تفکر تازه و آدم‌های متعصب و با انگیزه روی نیمکت خود داشت و خوشحالم کادری ایرانی روی این نیمکت می‌نشیند.

وی درباره قرعه کشی جام حذفی و عدم روبرو شدن پرسپولیس و استقلال در نیمه نهایی نیز تصریح کرد: اینکه پرسپولیس و استقلال در فینال به هم بخورند خیلی بهتر است تا اینکه در نیمه نهایی بازی کنند. البته پرسپولیس خوب می‌داند نباید هیچ تیمی‌را دستکم بگیرد و مقابل تیم هوادار باید با تمام قدرت بازی کند. خود من دوست دارم یک دربی دیگر تماشا کنم و هر چه قدر این دو تیم با هم بازی کنند به سود فوتبال ایران است. در اسپانیا، ایتالیا  می‌بینیم رئال مادرید و بارسلونا یا آث میلان و اینترمیلان در یک فصل چند بار با هم بازی می‌کنند و امیدوارم پرسپولیس و استقلال هم در فینال جام حذفی به هم بخورند و یک دربی زیبا و تماشاگرپسند را به نمایش بگذارند.

آقای گل اسبق فوتبال ایران در خصوص تعداد کم گل‌های زده صدرنشینان جدول لیگ برتر نیز گفت: این مشکل بنیادی است. ما مهاجمان خوبی داریم اما برای ساختن یک علی دایی، مهدی طارمی یا سردار آزمون دیگر باید اتفاقات دیگری در فوتبال پایه بیفتد. علی دایی در ۲۳ یا ۲۴ سالگی به سطح اول فوتبال وارد شد یا مهدی طارمی اصلا در تیم‌های پایه‌ای ملی دیده نشده بود که این ضعف بزرگی است. حالا سردار آزمون از دل تیم ملی جوانان با علیرضا جهانبخش بالا آمد و امیدوارم مسئولان فوتبال ایران و به ویژه مدیران باشگاهی از مربیان خبره و با انگیزه در رده‌های پایه‌ای استفاده کنند. مهاجم گلزن باید از رده نوجوانان و جوانان شناسایی و با تمرینات مدرن و اختصاصی پرورش پیدا کند. متأسفانه ما در رده‌های پایه‌ای اصلا استعدادیاب خوب مثل گذشته نداریم و وقتی باد می‌کاریم طبیعی است که توفان درو کنیم!

فرشاد پیوس در پایان در خصوص بازی پیکان و پرسپولیس نیز گفت: من شنیدم احتمال دارد این بازی بدون تماشاگر برگزار شود که اصلا جالب نیست. فوتبال بدون تماشاگر اسمش فوتبال نیست و بهتر است مسئولان امر فکری به حال این بازی کنند. دیگر نه کُرونایی وجود دارد و نه چیزی دیگر و امیدوارم تماشاگران بتوانند بازی پیکان و پرسپولیس را از نزدیک تماشا کنند.

وب گردی

نظر شما

آخرین مطالب