آمار / پرافتخارترین مربیان و بازیکنان جام حذفی ایران چه کسانی هستند ؟

مدافع سابق پرسپولیس و سپاهان رکورد دار تاریخ جام حذفی لقب گرفت.

آمار / پرافتخارترین مربیان و بازیکنان جام حذفی ایران چه کسانی هستند ؟
به گزارش تپش 3:

جام حذفی فوتبال ایران در حالی پیگیری می شود که مانند جام حذفی کشورهای دیگر شگفتی و اتفاقات غیر قابل پیش بینی در آن اتفاق می‌افتد. در این گزارش به پر افتخار ترین تیم ها،مربیان و بازیکنان تاریخ این جام می پردازیم .

تیم‌های استقلال با 7قهرمانی ، پرسپولیس 6 قهرمانی ، سپاهان و ذوب آهن هر کدام با 4 قهرمانی و ملوان با 3 قهرمانی جزو پرافتخارترین تیم های تاریخ جام حذفی ایران هستند. اما در این بین مربیانی بودند که با تیم های تحت هدایتشان بارها و بارها به فینال جام حذفی راه پیدا کردند و به نوعی متخصص در جام حذفی لقب گرفته اند.

بهمن صالح نیا مربی سالیان گذشته تیم فوتبال ملوان با این تیم در مجموع 6 بار به فینال جام حذفی راه پیدا کرده و سه بار هم طعم قهرمانی را با این تیم چشیده است.

علی دایی اسطوره فوتبال ایران هم با سه قهرمانی در مکان دوم پر افتخارترین مربیان جام حذفی قرار گرفته است. یحیی گل محمدی و ساکت الهامی هم هر کدام با دو قهرمانی جزو مربیانی هستند که نامشان درلیست مربیان پر افتخار جام حذفی به چشم می‌خورد.

قاسم حدادی فر، مهدی رجب زاده و مهدی رحمتی هر کدام با سه قهرمانی جزو بازیکنان پرافتخار تاریخ جام حذفی هستند. محرم نویدکیا و محمد نوازی هر کدام چهار قهرمانی جزو رکود داران جام حذفی هستند.

جلال اکبری مدافع سابق تیم های سپاهان و پرسپولیس به تنهایی با پنج عنوان قهرمانی مرد رکود دار قهرمانی درتاریخ جام حذفی ایران است.  مدافع چپ پای سابق فوتبال ایران با سه قهرمانی  با سپاهان و دو قهرمانی با پرسپولیس در زمان سرمربیگری علی دایی در مجموع پنج بار قهرمانی در جام حذفی ایران را تجربه کرده است.

شایان ذکر است تمام بازیکنان نام برده از فوتبال خداحافظی کرده اند  و احتمال اینکه کسی بتواند به افتخارات جلال اکبری در جام حذفی برسد خیلی کم است و نام او در تاریخ جام حذفی ایران ماندگار خواهد شد. در بین تیم ‌های پر افتخار هم پرسپولیس سایه به سایه استقلال قرار دارد و با قهرمانی احتمالی در جام حذفی امسال می تواند به رقیب سنتی خود در تعداد قهرمانی برسد.

همپنین ساکت الهامی و گل محمدی هم با قهرمان کردن تیم های خود در این جام میتوانند در کنار  علی دایی و بهمن صالح نیا  با سه قهرمانی قرار بگیرند.

نوشته از مجید فلاح

انتهای پیام/

وب گردی

نظر شما

آخرین مطالب