توضیحات کامل معاون باشگاه پرسپولیس در خصوص همه مسائل!

معاون باشگاه پرسپولیس، اظهارات رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال را غیرمنطقی خواند و گفت که سرخپوشان تا پایان لیگ بیست‌ودوم با این صحبت‌ها دست و پنجه نرم می‌کند.

توضیحات کامل معاون باشگاه پرسپولیس در خصوص همه مسائل!
به گزارش تپش 3:

محمد محمدی درباره وضعیت داوری فوتبال کشورمان اظهار داشت: جامعه داوری نسبت به هزینه‌های سنگین ورزش کشورمان مظلوم است و با وجود تحمل بیشترین هجمه‌ها، کمترین درآمد را دارد. عملکرد داوران با کوچک‌ترین اشتباه زیر سؤال می‌رود و منصفانه نیست مربیان و مدیران درباره داوری اظهارنظر کنند. این اشتباهات سهوی است و امیدوارم میزان آنها کمتر شود.

وی با اشاره به گلایه‌های اعضای تیم پرسپولیس از داوری ظرف هفته‌های گذشته بیان کرد: متأسفانه ظرف هفته‌های اخیر از داوری لطمه خوردیم و من هم صحبت‌هایی کردم. یک اشتباه در نتیجه بازی تأثیرگذار است و امیدوارم به سمتی برویم که داوران کمتر آسیب ببینند. باید به‌روز باشیم و از خدمات روز دنیا استفاده کنیم.

معاون باشگاه پرسپولیس راجع به اینکه رئیس کمیته داوران گفته بود سرخپوشان یک پنالتی طلبکار هستند، گفت: افشاریان این صحبت‌ها را تحت فشار به زبان آورد. گاهی اوقات مربیان، مدیران و داوران آمادگی مصاحبه ندارند و باید به آنها زمان فکر کردن بدهیم. عملکرد و صحبت‌های مسئولان زیر ذره‌بین است و شاید بار حقوقی داشته باشد. صحبت افشاریان منطقی نبود و اگر او به مصاحبه خودش رجوع کند، می‌بیند ما تا پایان لیگ با تبعات آن دست و پنجه نرم خواهیم کرد.

محمدی در مورد اینکه مدیرعامل پرسپولیس گفت می‌خواهند یک تیمِ خاص را به قهرمانی لیگ برتر برسانند، بیان کرد: این اظهارنظر به‌خاطر فشاری بود که بعد از بازی اتفاق افتاد. خط مشی ما اینگونه بود که کمتر مصاحبه کنیم و کارمان را انجام بدهیم. ما آرامش را به تیم انتقال دادیم، اما همه تلاش یک مجموعه با یک سوت اشتباه زیر سؤال می‌رود. باید بپذیریم گاهی اوقات یک مسئول تحت فشار قرار می‌گیرد.

وی درباره برگزاری دیدار دوستانه میان سپاهان اصفهان و زنیت سن‌پترزبورگ که سبب تعویق دیدار طلایی‌پوشان با پرسپولیس (در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی) شد، خاطرنشان کرد: تدارک دیدن این بازی حین برگزاری لیگ برتر که اینقدر در صدر جدول حساسیت وجود دارد، اتفاقی عادی نیست. حضور یک تیم خارجی بر فوتبال ما تأثیر فنی دارد، اما چه خوب بود که هماهنگی بیشتری رخ می‌داد. تیم‌های حرفه‌ای اروپا، برنامه یک سال آینده خود را می‌دانند و تیمی مانند زنیت، برنامه خود را پیش از فصل می‌بندد.

معاون باشگاه پرسپولیس در واکنش به استقبال سازمان لیگ از دیدارهای دوستانه تیم‌های لیگ برتری با رقبای خارجی بیان کرد: اینگونه لیگ برتر به‌هم می‌ریزد. پرسپولیس هر پنج شش روز یک بار بازی می‌کند و چرا باید 9 روز استراحت کند؟ دیدار با زنیت برای سپاهان بار فنی دارد و امیدوارم این اتفاق برای همه تیم‌ها رقم بخورد. به ما گفته بودند مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی روزهای یکم و دوم اسفند برگزار می‌شود دیدار سپاهان - پرسپولیس سوم اسفند برگزار خواهد شد.

محمدی که با برنامه «ورزشگاه» شبکه پنجم سیما گفت‌وگو می‌کرد، در مورد جدایی یورگن لوکادیا اظهار داشت: سه روز قبل از دربی به تمرین آمدم که دیدم لوکادیا بسیار سرحال تمرین می‌کند. تمرین روز بعد ساعت 12 برگزار می‌شد که لوکادیا به راننده خود گفت ساعت 10:45 مقابل هتل او بیاید. این راننده گفت لوکادیا وسایل خود را به‌صورت عجله‌ای جمع می‌کند و می‌گوید به فرودگاه برویم. لوکادیا به معاون امور بین‌الملل گفت که مشکل خانوادگی دارد و باید از ایران برود.

وی با بیان اینکه مهاجم هلندی پیشین پرسپولیس در هتل روبه‌روی فرودگاه مستقر شده بود، تصریح کرد: مطابق قوانین کشور، بازیکنان خارجی باید مفاصای مالیاتی داشته باشند و این تسویه‌حساب زمان‌بر است. لوکادیا و مدیر برنامه‌اش تعهد دادند که او ظرف 48 ساعت به ایران بازمی‌گردد و این بازیکن با محبت رضا درویش از کشور خارج شد. او با این حال پس از خروج از کشور، قراردادش را به‌صورت یک‌طرفه فسخ کرد و دوستان مدارک لازم را برای شکایت از لوکادیا تهیه می‌کنند.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه سرخپوشان از لحاظ فنی از جدایی لوکادیا ضرر کردند، خاطرنشان کرد: دو روز قبل از دیدار حساس با استقلال، شوک سنگینی به سرمربی پرسپولیس وارد شد و او برنامه‌های خودش را برای این مسابقه داشت. غیبت لوکادیا سبب شد باشگاه پرسپولیس از لحاظ مالی ورزشی متضرر شود.

محمدی راجع به جذب لئاندرو پریرا گفت: از یک ماه قبل با گل‌محمدی حرف زدیم و با دستور درویش، با مدیر برنامه پریرا مذاکره کردم. او چندین سال در لیگ برتر ژاپن بازی کرده و بازیکنی تواناست. پریرا هیکل خوبی دارد و نسبت به لوکادیا از شرایط بهتری برخوردار است. این بازیکن باهوش بود و خودش را در موقعیت گلزنی قرار می‌داد، اما کمتر پرس می‌کرد.

وی با بیان اینکه همه خریدهای پرسپولیس با نظر گل‌محمدی و دستور مدیرعامل و هیئت مدیره باشگاه انجام شده است، تأکید کرد: امیدوارم پریرا برای پرسپولیس مثمرثمر باشد. خدا را شکر تیم خوبی جمع کردیم و کسی به کسی ارجحیت ندارد. پریرا یک سال دیگر هم در پرسپولیس بازی می‌کند و امیدوارم زودتر با سایر اعضای تیم هماهنگ شود. نفرات بسیار خوبی در تمام خطوط داریم و همه دست به دست هم می‌دهیم که به آن برنامه‌ای که تدوین کرده‌ایم، برسیم.

 

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان این تیم همانند بازیکنان استقلال بند «رضایت مدیرعامل» را در قرارداد دارند یا خیر، بیان کرد: من نمی‌توانم درباره باشگاه‌های دیگر صحبت و اجازه ندارم مفاد قرارداد بازیکنان‌مان را عنوان کنم. این‌ها مسائل خصوصی و بین بازیکن و باشگاه است. اگر مشکلی باشد، دستگاه های زیرصلاح رسیدگی می‌کنند و الان شرایط نسبت به گذشته فرق کرده است. البته حق سهامدار است که این مسائل را بداند، اما برخی چیزها محرمانه است.

محمدی درباره انتقادات یحیی گل‌محمدی در هفته گذشته و مصاحبه تند او پس از بازی آلومینیوم اظهار داشت: گل‌محمدی به‌عنوان نفر اول کادر فنی خیلی تحت فشار است؛ به ویژه پس از رفتن لوکادیا. خودِ گل‌محمدی چند روز قبل گفت که این مسئله به خاطر فشار بازی بود. به هر حال صحبت‌های انسان هنگام آرامش، با زمان تحت فشار بودن تفاوت دارد. اتفاقات هفته قبل خوشایند نبود و ما خیلی اذیت شدیم. امیدوارم این اتفاقات کمتر شود.

وی در مورد مسئله مجوز حرفه‌ای پرسپولیس برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا تصریح کرد: از وقتی این بحث به وجود آمد، کارگروهی تشکیل و کارها تقسیم‌بندی شد. در تمام مواردی که کنفدراسیون آسیا ایراد گرفته بود، تقسیم کار کردیم و کار را جلو می‌بریم. به لطف خدا بیشتر از 90 درصد از مسائلی که به من مربوط می‌شد، برطرف شده است. توانمندی‌هایی داشتیم که آن را خوب نشان نداده‌ایم.

معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس در ادامه گفت: به لطف خدا و با حمایت مدیران باشگاه، مجموعه‌ای در اختیار تیم‌های پایه قرار گرفت و مدیر آکادمی، کار را با آرامش جلو می‌برد. همچنین کلاس‌های آموزشی پیرامون دوپینگ و نژادپرستی برگزار کردیم که جزو الزامات AFC بود. درباره بدهی‌ها باید بگویم که به امور حقوقی و مالی مربوط می‌شود، اما حدود 3.5 میلیون دلار بابت دو صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا و حضور بازیکنان در جام جهانی طلب داریم که نمی‌توانیم به آن دست بزنیم.

محمدی با اشاره به اینکه قسط اول مطالبات بوژیدار رادوشویچ پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: بدهی‌های ما امسال خیلی کم شده است. بدهی‌های سرسام‌آوری از گذشته وجود داشت و الان موارد خاصی نمانده است. اگر از منابع استفاده کنیم، قطعاً دغدغه‌ای نخواهیم داشت. ضمناً امیدواریم طلبکاران به ما زمان بدهند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا باشگاه پرسپولیس پرونده محکومیت قطعی دارد یا خیر، بیان کرد: فکر نمی‌کنم محکومیتی باشد. البته خیلی به این موضوع اشراف ندارم و دوستان در بخش حقوقی، کارها را به‌صورت شبانه‌روزی جلو می‌برند.

معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درخصوص البسه تیم فوتبال این باشگاه عنوان کرد: زمانی که فوتبال بازی می‌کردیم، لباسی با این قیمت نداشتیم. الان هم حتی قیمت چند سال البسه پرسپولیس به این قیمت نمی‌رسد.

محمدی درباره کمک به زلزله‌زدگان شهرستان خوی اظهار داشت: با کمک معاونت فرهنگی باشگاه، اقلامی را جمع‌آوری کرده‌ایم و کمک‌هایی در حد توان انجام دادیم.

وی در مورد مسئله ورود کمک داور ویدیویی به فوتبال ایران و اینکه باشگاه پرسپولیس باید برای این موضوع هزینه کند یا خیر، تصریح کرد: من در جلسات مربوطه حضور داشتم. مبلغ استفاده از VAR نسبت به هزینه‌هایی که در لیگ برتر می‌شود، واقعاً ناچیز است. ما خودمان در ورزشگاه آزادی مستأجر هستیم. ابتدا برنامه این بود که پرسپولیس و استقلال و شرکت توسعه این کار را انجام بدهد، اما با اتفاقاتی که افتاد، وزارت ورزش هزینه خواهد کرد.

معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درخصوص تلاش شاگردان گل‌محمدی برای قهرمانی بیان کرد:‌ مسابقات قابل پیش‌بینی نیست، اما تمام تلاش ما بر این است که دل هوادار را شاد کنیم. ما پا پس نمی‌کشیم و تلاش می‌کنیم این اتفاق رقم بخورد.

محمدی درباره وضعیت قرارداد بازیکنان پرسپولیس گفت: قرارداد بیشتر بازیکنان دو ساله است و شامل ترابی و نعمتی هم می‌شود. قرارداد حداکثر یکی دو بازیکن در پایان فصل به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/

 

وب گردی

نظر شما

آخرین مطالب