اختصاصی/ روایت شفر از اتفاق باورنکردنی در اصفهان

سرمربی سابق آبی های پایتخت معتقد است اگر در این تیم می ماند قهرمانی های بیشتری کسب می کرد.

اختصاصی/ روایت شفر از اتفاق باورنکردنی در اصفهان
به گزارش تپش 3:

وینفرد شفر سرمربی سابق استقلال که با این تیم موفق به کسب جام حذفی در فصل 96_97 شد ، یکی تز محبوب ترین خارجی هایی بود که در لیگ ایران حضور پیدا کرد.

این پیرمرد آلمانی خیلی زودتر از آنچه که فکرش را میکرد از استقلال جدا شد و در مجموع یکسال هدایت آبی پوشان را بر عهده داشت.

شفر در گفت و گوی اختصاصی به سوالات خبرنگار تپش 3 پاسخ داد که ماحصل این مصاحبه را در ادامه از زیر نظر میگذرانید:

*اخبار مربوط به استقلال را با اینکه مدتی است از ایران دور هستید، دنبال می‌کنید؟!

استقلال تیمی با نظم و بازیکنان خیلی خوب و ذهنیت مثبت است. با اینکه بعد از کسب یک عنوان قهرمانی جام حذفی با استقلال از این تیم رفتم اما همچنان با دوستانم در ارتباطم. امید ابراهیمی را در قطر دیدم و با امید نورافکن (در زمان شفر در استقلال بازی می کرد) در تماس هستم و باز هم تکرار میکنم که زمان بسیار خوبی داشتم. فکر می‌کنم اگر می‌ماندم می‌توانستم با استقلال به قهرمانی لیگ هم برسم.

*در مدتی که در استقلال بودید کدام بازیکن مورد علاقه شما بود؟

همه بازیکنان بسیار خوب و مهربان بودند ، از جمله امید نورافکن، امید ابراهیمی و وریا غفوری.

*نظرتان در مورد هواداران استقلال و مردم ایران چیست؟

طرفداران استقلال شگفت انگیز هستند. آنها برای کمک به تیم در همه استادیوم‌ها حاضر بودند یا وقتی در هواپیما بودیم همیشه به ما لطف داشتند. دلم برای این مردم تنگ شده . در ایران همسایه های آپارتمان من بسیار مهربان بودند و کمک می‌کردند و محبت آنها را هیچ گاه فراموش نمیکنم

*از زمانی که در ایران بودید خاطره‌ای است که هنوز به آن فکر کنید؟

بله یک خاطره دارم که تا به حال نگفتم. در لیگ قهرمانان بودیم و باید مقابل الهلال بازی می‌کردیم. بعد از بازی مدیرعامل به ما گفت که خیلی خوب بازی کردید و می‌توانید مسقتیم به ایران بروید.  به مدیر گفتم که برای بازی بعد با سپاهان لطفا بلیط اتوبوس نگیرند چرا که از تهران تا اصفهان فاصله بسیار زیادی بود و بهتر است که با هواپیما برویم اما ما 6 ساعت با اتوبوس این مسیر را رفتیم و این بازی را در دقایق آخر یک بر صفر بردیم. در آن بازی تیم ما بسیار خسته و از نفس افتاده بود و شبیه یک بمب بود اما طرفداران استقلال خیلی خیلی از این برد خوشحال بودند و جشن گرفتند و با صدای بلند میگفتن که از شما متشکریم اما وقتی که به رختکن رفتیم دیدیم که مدیرعامل اصلا چهره خوشحالی ندارد!

*نظر شما در مورد پرسپولیس و دربی هایی که حضور داشتید چیست؟

دیدار با پرسپولیس بازی دوم من به عنوان مربی بود که یک بر صفر بازی را واگذار کردیم و طرفداران ما بعد از بازی به تیم قدرت بسیار زیادی دادند. دوستم گفت دفعه قبلی که استقلال در برابر پرسپولیس باخت طرفداران اصلا ناراحت نبودند و در مورد نحوه بازی تیم در زمین خوشحال بودند. آن نقطه، نقطه شروع برای ما بود که بازی ها را ببریم. نکته مهم این است که خشونتی بین طرفداران پرسپولیس و استقلال وجود نداشت و بعد از بازی همه به خانه هایشان رفتند، جو و فضا بسیار عالی بود که خیلی خیلی مهم است.

*تحلیل شما از عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی قطر چیست؟

تیم ایران!؟ اگر بخواهم صادق باشم تیم خوبی دارید. با اینکه تیم ایران به دور بعد صعود نکرد اما شایسته بودید، من امید داشتم که کی‌روش در قطر هجومی‌تر بازی کند اما در بازی با آمریکا این اتفاق رخ نداد. به هرحال تیم ملی ایران همیشه تیم خوبی است.

گفت وگو از امیرحسین چراغی

انتهای پیام/

وب گردی

نظر شما

آخرین مطالب