جشنواره فیلم فجر ۴۱ و بازار فیلمی که گرم می‌شود

همکاری با کشورهای منطقه و هم‌پیمان برای تولید و توزیع فیلم از مهم‌ترین تصمیمات و سیاست‌گذاری‌های سازمان سینمایی برای بازار و بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر است.

جشنواره فیلم فجر ۴۱ و بازار فیلمی که گرم می‌شود
به گزارش تپش 3:

هشتمین روز از جشنواره فیلم فجر در حالی به کار خود ادامه می دهد که بخش مهم جشنواره با عنوان بازار فیلم در جشنواره آغاز به کار کرده است.

امسال بازار فیلم جشنواره فیلم فجر، با حضور 32 غرفه از 21 کشور آغاز به کار کرده است.

کشورهایی چون لبنان، عراق، گرجستان، امارات متحده عربی، ترکیه، افغانستان، سوریه، روسیه و ایران حضور دارند. همچنین مهمانان خارجی از کشورهای دیگری چون استرالیا، ایتالیا، سوئیس، تایوان، هند، مالزی، تونس، بنگلادش، ارمنستان، تاجیکستان و... نیز حضور دارند.

امسال بازار فیلم جشنواره بیشتر روی کشورهای منطقه و هم‌پیمانانی چون روسیه تمرکز دارد البته همانطور که خزاعی در روز گذشته بازار گفت قرار نیست همکاری ما با کشورهای اروپایی و آمریکایی قطع شود و روند همکاری ما با آنها ادامه خواهد داشت اما تمرکز و تلاش ما برای تولید و توزیع بیشتر با کشورهای همسایه و هم‌پیمان است.

بازار فیلم جشنواره نیز میزبان شرکت‌های تولیدی صنایع و تجهیزات سینمایی است. تولیدکنندگانی که درد و دل‌های بسیاری دارند. برخی از آنان که می‌گویند بروز ترین تجهیزات را دارند از خرید صنایع از  کشورهای خارجی توسط تهیه‌کننده‌ها و شرکت‌های فیمسازی گلایه‌مندند. برخی نیز به خاطر تحریم می‌گفتند که می‌توان در این شرایط با قیمت بسیار کمتر تجهیزات را از داخل خرید تا از تولید ملی هم حمایت شود.

به گفته مدیر بخش بازار چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، غرفه داران و خریداران ایرانی و خارجی و شرکت‌های پخش و توزیع خارجی حضور فعالی در این بازار دارند. البته با توجه به زمان پروازها از روز دوم بازار فیلم رونق بیشتری گرفته است‌. علاوه بر بازار فیلم بخش تک شو هم با دعوت از شرکت‌های مربوط جلوه ویژه‌ای به  بازار فیلم داده است. این بازار تا تاریخ بیست و دوم بهمن ادامه خواهد داشت.

عملیات هایپاور" محصول نیروی پدافند هوایی ارتش است که به رشادت‌ها و دلاور مردی‌های رزمندگان پدافند هوایی در عملیات والفجر هشت و طرح ابتکاری شهید منصور ستاری می‌پردازد. این فیلم در منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی آغاز شد و حالا در جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

مهدی عظیمی تهیه‌کننده این کار به تازگی فیلم عینک را با موضوع کودکان و نوجوانان در گروه هنر و تجربه اکران کرده است.

هادی محمدپور از هنرمندان فیلم ساز  شهرستان خوی است و این اولین فیلم بلند سینمایی او است.

در این فیلم اتابک نادری، فرزاد حسنی و علیرام نورایی بازی می‌کنند.

اتاقک گلی به کارگردانی محمد عسکری و تهیه‌کنندگی داود صبوری

فیلم سینمایی "اتاقک گِلی" محصول جدید بنیاد فرهنگی روایت فتح و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که در جشنواره امسال فیلم فجر رونمایی می‌شود.

این فیلم به ماجرای حمله سازمان تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) به ایران در روزهای پایانی جنگ می‌پردازد و قصه گرفتار شدن تعدادی از زنان روستای شیان در یک اتاقک گِلی برای نجات جان خود از دست منافقین است. تعدادی از رزمندگان سپاه محمد رسول‌الله در عملیات مرصاد تلاش می‌کنند تا خود را به اتاقک گِلی برسانند.

نکته جالب این فیلم تهیه‌کنندگی آن توسط داود صبوری است که خود رزمنده عملیات مرصاد بوده است. این فیلم به کارگردانی محمد عسگری در کرمانشاه جلوی دوربین رفته و محصول بنیاد فرهنگی روایت فتح است.

سعید دشتی، سعید زارعی، مسعود شامی، تینو صالحی که همگی از هنرمندان تئاتر هستند در کنار نوید پورفرج ترکیب بازیگران اصلی این فیلم را تشکیل داده‌اند.

انتهای پیام/

 

وب گردی

نظر شما

آخرین مطالب