رئیسی: شناخت امام و ابعاد انقلاب اسلامی راه مصون‌سازی جامعه و جوانان است

رئیس‌جمهور گفت: راه مصون‌سازی جامعه و جوانان ما آشنایی با شخصیت امام و انقلاب اسلامی است و این کار باید با زبان امروزی و استفاده از تکنیک‌های تبیینی انجام بگیرد.

رئیسی: شناخت امام و ابعاد انقلاب اسلامی راه مصون‌سازی جامعه و جوانان است
به گزارش تپش 3:

اعضای هیئت دولت سیزدهم دقایقی پیش و در آستانه دهه فجر با حضور در مرقد امام خمینی(ره) با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهدا تجدید میثاق کردند. آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور، مخبر معاون اول رئیس‌جمهور و برخی اعضای کابینه در این آیین حضور داشتند.

رئیسی طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: این نکته که انقلاب اسلامی چگونه بعد از گذشت 43 سال علی‌رغم همه فتنه‌ها و نقشه‌های دشمن ماندگار شده است و جلوه‌های بیشتری در دنیا پیدا می‌کند؛ قابل تأمل است.

وی ادامه داد: فتنه‌های بسیاری برای از بین بردن انقلاب و میراث گران‌قدر امام انجام گرفت ولی این مهم در اخلاص امام و در حقانیت این دعوت ریشه دارد. نکته سوم هم وفاداری جانانه مردم نسبت به انقلاب است.

رئیس‌جمهور هم‌چنین با بیان اینکه خداوند متعال این انقلاب و تحول بزرگ در دل‌ها را ایجاد کرد و خود او هم نگه‌دار آن است، اضافه کرد: امروز بیش از هر زمانی نیاز داریم امام و ابعاد انقلاب اسلامی را بشناسیم و بشناسانیم، ضمن اینکه در این راستا، کار خوبی توسط مؤسسه نشر آثار امام خمینی(ره) در تهیه دانشنامه جامع برای آشنایی با شخصیت ایشان انجام گرفته است.

رئیسی با تأکید بر اینکه "راه مصون‌سازی جامعه و جوانان ما آشنایی با شخصیت امام و انقلاب اسلامی است"، خاطرنشان کرد: این کار باید با زبان امروزی و استفاده از تکنیک‌های تبیینی انجام بگیرد. حضور هرساله رهبری معظم انقلاب در آستانه دهه فجر و سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی در مرقد امام بیانگر این است که امروز نیاز داریم امام(ره) را بشناسیم.

وی تصریح کرد: آرمان‌های امام برپایی جامعه مبتنی بر عقلانیت، عدالت، اخلاق و معنویت بود که باید به‌صورت اجرایی دنبال شود. دشمنان و بدخواهان دنبال عدم تحقق این آرمان‌ها هستند و نمی‌خواهند سخنی نو و تمدنی به‌نام اسلام شکل بگیرد؛ امام نگاه و طرحی نو را برای جامعه بشری عرضه کردند که جامعه می‌تواند مبتنی بر دین، دنیای خود را بسازد و به تمام ابعاد و نیازهای خود پاسخ دهد و دنیا و آخرت را جمع کند و دنیا را زمینه آخرت سعادتمند خود قرار دهد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: دشمن در 8 سال دفاع مقدس و سپس در حرکت منافقین و فتنه‌ها در این سال‌ها که هم‌چنان ادامه دارد، می‌خواهد انقلابی که دوره تشکیل، تثبیت و توسعه خود را طی کرده است، نتواند آثار خود را منتشر کند. خداوند متعال در این جنگ اراده‌ها عنایت کرد و با مجاهدت و خون یاران امام، این آرمان‌ها برای جامعه اسلامی و بشری شناخته شد.

رئیسی وظیفه دولت و کسانی را که در کسوت خدمتگزاری به مردم هستند توجه به حقوق و خواسته مردم دانست و افزود: امام مانند سیاستمداران عالم که به‌صورت تشریفاتی از مردم دم می‌زنند، نبودند و حقیقتاً خدا و مردم را باور داشتند و قائل بودند که باید اراده مردم حاکم باشد و به حقوق آنان توجه شود. خواست امام راحل و مردم اجرای عدالت است و دولت بیش از پیش خود را به این امر موظف می‌داند و برای تشکیل جامعه مبتنی بر اصول اخلاق، معنویت و عدالت تمام تلاش خود را می‌کند، قانون‌گذاری، اجرا و داوری‌ها باید بر این محور انجام بگیرد.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر لزوم امیدآفرینی برای جامعه، بیان کرد: تمامی بخش‌ها  به این مهم اقدام کنند و امروز جامعه بیش از هر چیز نیازمند این است که امیدوار زندگی کند. ما که ظرفیت‌های کشور، نیروی انسانی کارآمد و جوان و ذخایر مادی و معنوی را می‌دانیم، معتقدیم آینده بسیار درخشان خواهد بود و جامعه اسلامی علی‌رغم همه کارشکنی‌ها به پیش خواهد رفت و تمدن نوین اسلامی را دست‌یافتنی می‌دانیم.

رئیس‌جمهور گفت: هرکس با قلم، عمل و اقداماتش مردم را امیدوار کند، بداند که در جهت راهبرد رهبری معظم انقلاب و نظام اسلامی حرکت کرده و هرکس با فعل و ترک‌فعل خود و هم‌چنین ایجاد شائبه‌های ذهنی برای مردم یأس‌آفرینی کند، بداند یا نداند در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

رئیسی عنوان کرد: با تمام وجود از روح امام راحل و شهدا مدد می‌گیریم با تلاش، مجاهدت و کار شبانه‌روزی امیدآفرینی کنیم؛ ایجاد امید برای اهل بیان و سخن و قلم، با جهاد تبیین و برای دولتمردان با اقدامات‌شان است.

انتهای پیام/

 

وب گردی

نظر شما

آخرین مطالب