9 نشانه فرد خیانتکار / از کجا بفهمیم شریک عاطفی مان در حال خیانت است؟!

داشتن یک رابطه عاطفی وفادارانه یک انتخاب است که هر دو طرف رابطه باید همواره به آن پایبند باشند.

9 نشانه فرد خیانتکار / از کجا بفهمیم شریک عاطفی مان در حال خیانت است؟!
به گزارش تپش 3:

 داشتن یک رابطه عاطفی وفادارانه یک انتخاب است که هر دو طرف رابطه باید همواره به آن پایبند باشند. با این حال، گاهی ممکن است یکی از طرفین رابطه یا هر دوی آن ها با ورود به یک رابطه ی پنهانی، اتحاد مابین خود را به خطر اندازند. هر قدر هم که کسی در پنهان کاری ماهر باشد، نشانه های کوچکی هست که می تواند خیانتکاری او را لو دهد. دلیلش این است که ادای کاری را به راحتی می شود درآورد، اما در مورد احساسات این امر ممکن نیست.

۱- صمیمیت مابین‌تان تغییر کرده یا از میان رفته

این 9 نشانه می‌گوید شریک عاطفی‌تان در حال خیانت است

صمیمیت، هم از نوع عاطفی و هم از نوع فیزیکی، به مرور کمرنگ می شود و زوج ها به حضور یکدیگر عادت می کنند. اما وقتی هر دو بخش به سرعت و به شکلی غیر منتظره شروع به از میان رفتن کند، شاید لازم باشد احساس نگرانی کنید. اگر شریک عاطفی تان قبلاً رفتار محبت آمیزی با شما داشت و حالا حتی هنگام خداحافظی هم شما را نمی بوسد، احتمالاً دارد محبت خود را برای شخص دیگری نگه می دارد. از جهت عاطفی هم ممکن است دیگر خیلی با شما صحبت نکند و افکار عمیق تر خود را با شما در میان نگذارد.

۲- دوست جدیدی پیدا کرده که همه ی وقت خود را با او می گذراند

این 9 نشانه می‌گوید شریک عاطفی‌تان در حال خیانت است

این نوع روابط پنهانی می توانند فیزیکی یا عاطفی باشند و و از زمانی آغاز می شوند که شریک عاطفی تان شروع به کنار گذاشتن شما برای ملاقات با دوست جدید خود می کند. شریک عاطفی تان به وضوح احساس می کند باید به جای شما پیش او باشد و دلخوری شما هم اهمیتی برایش ندارد. او حالا عمیق ترین افکار خود و مشکلاتش را با آن شخص در میان می گذارد و دیگر مثل گذشته با شما درباره ی خودش و احساساتش صحبت نمی کند. بدتر اینکه ممکن است هرگز شما را به آن «دوست» معرفی نکند، یا اگر هم این کار را انجام داد شما را «همکار» خود معرفی کند.

۳- یکباره مجبور می شود شب تا دیر وقت سر کار بماند

این 9 نشانه می‌گوید شریک عاطفی‌تان در حال خیانت است

مثلاً بیشتر از ۱۰ سال است که شریک عاطفی تان ساعت کار ثابتی دارد اما یکباره دست کم ۳ بار در هفته تا دیر وقت سرکار بماند. ممکن است کسی فکر کند که او ترفیع گرفته و کارش بیشتر شده اما شریک عاطفی تان هرگز درباره ی احتمال ترفیع گرفتنش به شما چیزی نگفته. بنابراین توضیح منطقی بعدی برای شما این است که ممکن است پای یک رابطه پنهانی درمیان باشد. البته این همیشه نمی تواند پاسخ چیزهایی باشد که توضیحی برایشان پیدا نمی کنیم. اما اگر این سرکار ماندن های تا دیر وقت مدت زیادی ادامه پیدا کرد ولی حقوق شریک عاطفی تان ثابت ماند و هیچ ترفیعی هم در کار نبود، بنابراین نگرانی منطقی ای محسوب می شود. اگر در کنار این ها، رابطه ی شما هم شروع به خراب شدن کرده باشد، باید فکری کنید.

۴- دوستانش رفتار عجیبی با شما پیدا کرده اند

این 9 نشانه می‌گوید شریک عاطفی‌تان در حال خیانت است

در چنین مواقعی دوستان نزدیک شریک عاطفی تان مدت ها قبل از شما از خیانتکاری او باخبر می شوند. یا ممکن است دوستان خودتان از این باموضوع باخبر شده یا به چیزی مشکوک شده باشند، اما هنوز به شما نگفته باشند. اگر اینگونه باشد، ممکن است رفتارشان با شما تغییر کند و یا نگاه کردن در چشمان تان برایشان سخت باشد. ممکن است پیش شما رفتار عجیبی و غیر طبیعی ای پیدا کنند، در حالی که قبلاً اینگونه نبودند. می توانید از آن ها سؤال کنید که موضوع چیست و احتمالاً نمی توانند دیگر این راز را نگه دارند و به شما خواهند گفت.

۵- بدون توضیح پول خرج می‌کند

این 9 نشانه می‌گوید شریک عاطفی‌تان در حال خیانت است

بسیاری از زوج ها حساب بانکی مشترک دارند تا بتوانند هزینه های خود را به همراه یکدیگر کنترل کنند. اگر متوجه شدید شریک عاطفی تان نسبت به گذشته پول بیشتری خرج می کند، طبیعی است که برایتان سؤال شود. می توانید از او سؤال کنید، اما به احتمال زیاد با پاسخی خشمگینانه یا توضیحی بسیار مبهم یا ساختگی رو به رو خواهید شد. به علاوه، ممکن است شریک عاطفی تان بیشتر از قبل به سفرهای «کاری» برود و با لباس ها و دیگر وسایل جدید به خانه بازگردد. اگر واقعاً در حال خیانت باشد، احتمالاً از استفاده از حساب مشترک تان خودداری می کند، چون اینگونه بسیار راحت تر متوجه خریدهای او می شوید.

۶- مثل قبل به شما اعتماد ندارد

این 9 نشانه می‌گوید شریک عاطفی‌تان در حال خیانت است

در یک رابطه عاطفی خوب، هر دو طرف درباره ی مشکلات روزانه ی خود با یکدیگر صحبت می کنند و از همه ی چیزهایی که آن ها را آزار می دهد می گویند. اگر مدت ها به همین منوال بوده و شریک عاطفی تان یکباره از صحبت درباره ی مشکلات خود با شما دست بکشد، ممکن است نشانه ی بی وفایی او باشد. یعنی ممکن است شخص دیگری را برای صحبت درباره ی این مسائل پیدا کرده باشد و شما دیگر محرم اسرارش نباشید. حتی اگر در حال خیانت به شما هم نباشد، ممکن است پای خیانت عاطفی در میان باشد که آن هم می تواند بسیار دردناک باشد.

۷- شما را در مورد خودتان به شک می اندازد

این 9 نشانه می‌گوید شریک عاطفی‌تان در حال خیانت است

یکی از کارهایی که افراد خیانتکار انجام می دهند این است که تلاش می کنند شریک عاطفی شان تصور کند دیگر برای آن ها کافی نیستند. ممکن است دائماً شما را تخریب کند و کاری کند که به خاطر مشکوک بودن تان به خیانتکاری او به عقل خود شک کنید. به این کار گس لایتینگ (Gaslighting) گفته می شود، یعنی فرد به اشتباه بودن کار خود آگاه است اما سعی می کند با به شک انداختن شما درباره ی خودتان، واقعیت را طور دیگری جلوه دهد. این ممکن است حربه ی شریک عاطفی تان باشد تا در صورت فاش شدن رابطه پنهانی اش از آن برای توجیه خیانتکاری خود استفاده کند. با این روش او طوری وانمود می کند که خیانت او تقصیر شما بوده، چون چاره ی دیگری برایش باقی نگذاشته بودید.

۸- تماس گرفتن با او سخت شده است

این 9 نشانه می‌گوید شریک عاطفی‌تان در حال خیانت است

تماس داشتن با شریک عاطفی خود طی روز برای هر رابطه ای مهم است. درست است، گاهی ممکن است درگیر باشد و نتواند جواب پیام یا تماس شما را دهد. با این حال، اگر هر چه می گذرد بیشتر این اتفاق رخ می دهد، باید شک کنید، به خصوص اگر یکباره مجبور شود تا دیر وقت سر کار بماند و دائماً در جلسه باشد یا تلفن همراهش در دسترس نباشد.

۹- یکباره ظاهر خود را تغییر می دهد یا توجه بیش از اندازه ای به ظاهر خود پیدا می کند

اگر شریک عاطفی تان با شخص دیگری وارد رابطه پنهانی شده یا قصد جلب توجه او را داشته باشد، ممکن است بیشتر به ظاهر خود برسد. ممکن است تصمیم گرفته باشد به باشگاه برود، تغذیه ی خود را سالم تر کند یا شیک تر لباس بپوشد، در حالی که قبلاً توجه چندانی به ظاهر خود نداشت. به علاوه، ممکن است شروع به استفاده از عطرهای گران قیمت جدید کند و بعد از سال های طولانی مدل موی همیشگی خود را تغییر دهد. البته حالا آدم ها تمایل بیشتری به ایجاد تغییر در خود دارند و چنین تغییراتی لزوماً به معنای بی وفایی نیست، اما اگر این رفتارها با همه یا تعدادی از باقی نشانه ها همراه بود، ممکن است نشان دهنده ی خیانتکاری باشد. این به خصوص زمانی درست است که شریک عاطفی تان این تغییرات را برای مواقع به خصوصی انجام می دهد، نه برای زمانی که پیش شما است.

وب گردی

نظر شما

آخرین مطالب