اعطای تسهیلات ۷۰۰ میلیارد تومانی بانک ملی به ۲۸ صندوق پژوهش و فناوری

آیین انعقاد اعطای تسهیلات به ۲۸ صندوق پژوهش و فناوری به میزان ۷۰۰ میلیارد تومان توسط بانک ملی ایران با حضور وزیر اقتصاد، معاون علمی، رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری، مدیرعامل بانک ملی و برخی از اعضای هیئت رئیسه مجلس برگزار شد.

اعطای تسهیلات ۷۰۰ میلیارد تومانی بانک ملی به ۲۸ صندوق پژوهش و فناوری
به گزارش تپش 3:

 براساس قانون بودجه سال 1401 کل کشور، بانک مرکزی مکلف شده است از طریق شبکه بانکی به شرکت‌های دانش‌ بنیان، خلاق و نوآور که از طریق صندوق نوآوری و شکوفایی معرفی می‌شوند، 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به هدف کمک به اشتغال پرداخت کند.

هدف این تسهیلات کمک به توسعه و تثبیت اشتغال از طریق حمایت از تکمیل و ارتقاء فنی محصولات و خدمات دانش بنیان، توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز شرکت‌ها به منظور ظرفیت‌سازی برای افزایش عرضه این محصولات و کمک به افزایش تولید و فروش محصولات دانش بنیان است و شرکت‌ها می‌توانند با ارائه طرح‌های خود در این سه محور و از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

براساس قانون بانک‌های عامل تعیین شده توسط بانک مرکزی مکلفند این تسهیلات را از محل منابع سپرده‌های پس انداز و جاری و قرض الحسنه با معرفی صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌ بنیان، خلاق و نوآور(استارت‌آپی) پرداخت کنند.

همچنین برمبنای آیین‌نامه اجرایی این تبصره که به تصویب هیئت وزیران رسیده، مقرر شده است 70 درصد از این مبلغ مستقیماً توسط بانک‌های عامل به شرکت‌های دانش بنیان و 30 درصد باقیمانده به صندوق‌های پژوهش و فناوری به منظور اعطای تسهیلات به شرکت‌های نوآور (استارت‌آپی)، فناور، دانش بنیان و خلاق پرداخت شود.

مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون با هدف اعطای تسهیلات به شرکت‌های فناور، خلاق و نوآور از طریق صندوق پژوهش و فناوری سراسر کشور ، صندوق نوآوری و شکوفایی 60 صندوق پژوهش و فناوری را برای دریافت تسهیلات به میزان 1500 میلیارد تومان به 4 بانک ملی، صادرات، ملت و توسعه صادرات معرفی کرد.

برهمین اساس امروز چهارشنبه 19 بهمن ماه آیین انعقاد اعطای تسهیلات به 28 صندوق پژوهش و فناوری به میزان 700 میلیارد تومان توسط بانک ملی ایران با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، مدیرعامل بانک ملی و برخی از اعضای هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در محل بانک ملی برگزار شد.

انتهای پیام/

 

وب گردی

نظر شما

آخرین مطالب