روایتی از ساخت مدارس جدید در تهران

شرایط فضای آموزشی در استان تهران خوب نیست؛ کمبود مدرسه در کنار مدارس فرسوده دو معضل اساسی در این استان است با این وجود ساخت مدارس جدید با جدیت در حال پیگیری است و از ابتدای امسال ۹۳ مدرسه جدید در این استان تحویل شده است.

روایتی از ساخت مدارس جدید در تهران
به گزارش تپش 3:

 برای تحقق آموزش با کیفیت در مدارس کشور قطعاً یکی از مؤلفه‌های تأثیرگذار فضای فیزیکی مدارس و تجهیزات موجود است.

مدارس فرسوده، کلاس‌‌های تاریک و کوچک، نیمکت‌های کهنه و غیراستاندارد و نشستن سه دانش‌‌آموز آن هم به سختی پشت همین نیمکت‌های فرسوده، نه تنها منجر به کاهش توان یادگیری دانش‌آموزان می‌شود بلکه می‌تواند عاملی مهم برای دلزدگی از حضور در مدرسه باشد.

در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد قابل توجه ساخت مدارس و مشارکت خیران مدرسه‌ساز در این عرصه هستیم و بی تردید یکی از دستاوردهای آموزش و پرورش پس از انقلاب، رشد قایل توجه ساخت مدارس جدید است، طبق گفته‌های حمیدرضا خان‌محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور سال 1357 سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش‌آموز 1.5 متر مربع بود که هم‌اکنون به 5.2 متر مربع رسیده است.

با وجود این تلاش‌ها به دلیل رشد جمعیت دانش‌آموزی کشور، معضل کمبود مدرسه در برخی استان‌ها به ویژه استان تهران به عنوان یکی از چالش‌های آموزشی مطرح است.

در استان تهران علاوه بر مدارس فرسوده، مشکل کمبود مدرسه هم وجود دارد و همین دو مشکل در کنار هم کافی است تا اوضاع تهران را به لحاظ وضعیت مدارسش در زمره محروم‌ترین استان‌های کشور و در کنار استانی مانند سیستان و بلوچستان قرار دهد.

انتهای پیام/

وب گردی

نظر شما

آخرین مطالب