مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی: ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش بیمه قرار دارند

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اجرای طرح بیمه همگانی گفت: اکنون ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش بیمه قرار دارند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:
۷۰ درصد جامعه تحت پوشش بیمه قرار دارند
به گزارش تپش 3:

میرهاشم موسوی روز دوشنبه در یک نشست خبری اظهارداشت : قبل از انقلاب اسلامی حدود ۲۰ درصد جامعه از جمعیت ۳۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه قرار داشتند اما اکنون با اجرای سیاست‌های کلی نظام بیش از ۷۰ درصد جامعه تحت پوشش بیمه قرار گرفتند که در دولت مردمی سیزدهم ۱۰۰ درصد آحاد جامعه تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۵۴ درصد مردم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند، افزود: طرح پوشش همگانی با تاکیدهای مقام معظم رهبری و رئیس جمهور را دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: ضریب نفوذ بیمه‌ای تامین اجتماعی قبل از انقلاب ۱۹.۵ درصد بود و از ۹ میلیون شاغل ۱.۷ میلیون نفر تحت پوشش تامین اجتماعی بودند اما امروز ۶۵ درصد ضریب نفوذ بیمه‌ای در تامین اجتماعی داریم و از ۲۳ میلیون شاغل کشور بیش از ۱۵ میلیون شاغل تحت پوشش ما قرار دارند.

به گفته موسوی، سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته داریم و ضریب پشتیبانی ما ۴.۲ است که بعد از انقلاب کمک‌های دولت برای بیمه اقشار خاص را داریم که قبل از انقلاب سابقه نداشته است.

وی تاکید کرد: حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در قالب کارگاه‌های زیر پنج نفر کمک‌های حمایتی دولت را دریافت می‌کنند که کمک بزرگی برای اقشار کم درآمد در حوزه تولید است همچنین ۷۶۰ هزار راننده تحت پوشش داریم که ۵۰ درصد حق بیمه را دولت می‌دهد و ۲۷۰ هزار قالیباف نیز در قالب بیمه اقشار خاص حمایت دولت را دارند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مورد دستاوردهای این سازمان در حوزه درمان گفت: حدود ۴۰۰ مرکز درمانی بیمارستانی، تخصصی و فوق تخصصی ملکی داریم و با ۵۰ هزار مرکز درمانی طرف قرار دادیم همچنین روزانه به یک میلیون نفر خدمات سرپایی ارائه می‌دهیم و روزانه حدود ۱۳ هزار نفر خدمات بستری دریافت می‌کنند.

موسوی اضافه کرد: سال گذشته یک میلیون بیمه شده جدید تحت پوشش بیمه فراگیر خانواده ایرانی قرار گرفتند و برای امسال و تا به امروز نیز ۷۸۰ هزار نفر بیمه شده جدید به جمعیت بیمه شدگان افزوده شده است.

انتهای پیام/

وب گردی

نظر شما

آخرین مطالب