چمران: از ۶۳۰ دستگاه اتوبوس تا امروز ۱۰۰ دستگاه تحویل شهرداری تهران شده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت شهرداری تهران پیش‌پرداخت ۶۳۰ دستگاه اتوبوس را پرداخت کرده است.

چمران: از ۶۳۰ دستگاه اتوبوس تا امروز ۱۰۰ دستگاه تحویل شهرداری تهران شده است
به گزارش تپش 3:

مهدی چمران امروز در حاشیه برگزاری یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به ترافیک و راهبندان امروز در پی بارش برف و باران اظهار کرد: به هر ترتیب زمانی که شاهد بارش برف و باران باشیم، تردد وسایل نقلیه عمومی کم می‌شود و کار سخت‌تر می‌شود البته بارش برف و باران در فرایند خدمت‌رسانی در مترو تأثیری ندارد اما در اتوبوس و تاکسی تأثیر دارد.

وی تصریح کرد: تردد وسایل حمل‌ونقل در زمان بارش برف و باران کمی کند می‌شود و رانندگی سخت و به همین جهت شاهد ترافیک می‌شویم و در برخی از مواقع نیز شاهد دیر رسیدن اتوبوس‌ها به ایستگاه‌ها خواهیم بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: البته روز گذشت در پی اعلام سازمان هواشناسی، هشدارهای لازم داده شد و نیروهای شهرداری نیز آمادگی لازم را برای بارش برف و باران داشتند و حتی نقاط آبگیر را لایروبی و آماده‌سازی کرده بودند.

چمران با یادآوری اینکه در پی بارش برف و باران ترافیک شدیدی ایجاد می‌شود، گفت: در جلسه امروز بنا داریم یک اقدام انقلابی را در ارتباط با توسعه حمل‌ونقل عمومی در بودجه سال آینده لحاظ کنیم تا با تأمین وسایل حمل‌ونقل عمومی شاهد تسهیل در رفت‌وآمد و درنهایت کاهش ترافیک باشیم.

وی با اعلام اینکه شهرداری تهران پیش‌پرداخت 630 دستگاه اتوبوس را پرداخت کرده است، گفت: از این تعداد تنها حدود 100 دستگاه اتوبوس به شهرداری واگذار شده است که امیدواریم هرچه زودتر واگذاری مابقی اتوبوس‌ها تسریع شود.

رئیس شورای شهر افزود: همچنین مجموعه شهرداری تهران آمادگی دارد به هر میزان که کارخانه‌جات سازنده اتوبوس‌ها، اتوبوس تولید کنند خریداری کند و حتی در شب‌های گذشته بنده با یکی از کارخانه‌جات سازنده اتوبوس صحبتی داشتم و آنها نیز اعلام کردند که آمادگی تحویل 40 دستگاه اتوبوس را دارند و حتی بنده اعلام کردم هرچقدر اتوبوس تولید کنند خریداری خواهیم کرد.

چمران ادامه داد: ان‌شاءالله در سال آینده تأمین 2 هزار دستگاه اتوبوس را در دستور شهرداری قرار خواهیم داد و این موضوع به‌جز تأمین و خرید اتوبوس از طریق وزارت کشور خواهد بود.

وی در پایان در خصوص خاموش شدن برخی از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی گفت: نگهداری از چراغ‌ها در اختیار سازمان حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران و مابقی موارد در اختیار پلیس است و ممکن است در برخی از موارد پلیس برای روان‌تر شدن ترافیک در خاموش و روشن کردن و یا تغییر زمان چراغ‌ها دخالت کند که البته پیشنهاد ما این است که این کار انجام نشود.

انتهای پیام/

 

وب گردی

نظر شما

آخرین مطالب